2015. március 14., szombat

A mediterrán tél

Gondolkodtam írjam e meg ezt a bejegyzést most, vagy majd csak egy év múlva, amikor egy teljes téli évszakon túl leszünk, de aztán gondoltam, élénkek az érzések és élmények, írunk erről ízibe.



Amikor még csak készülődtünk az új életre, sokan kérdezték milyen az idő Máltán. Mi nagyon menők voltunk, hogy télen is csak 12-15 fok van, nagyon ritkán van 5 fok. Maximum esik az eső.



Ez mind igaz, csak elfelejtettünk néhány dolgot, vagyis inkább itt jöttünk rá...



Először is úgy tűnik, Málta egyik leghidegebb telébe csöppentünk bele. Mióta itt vagyok lassan 1 hónapja egyebet nem hallok, hogy „nyugi már csak pár nap és jön a jó idő”... jön valahol jön...
Valóban, ha kisüt a nap, és nem esik az eső, és a szél is épp csak lengedezik, már lehet napozni. Ilyen napozós nap volt vagy kettő mióta itt vagyok. Amúgy eső, felhő, eső, pára....néha napos idő. És szél! Én életembe nem fáztam még úgy mint itt. Amikor a permetező esőbe süvít a szél, olyan mintha a csontodig hatolna. És a páratartalom minimum 70% de néha jóval több.



És nem is az a legnagyobb baj, hogy kint hideg van, hanem az, hogy itt nincs ám központi fűtés, leginkább semmilyen fűtés nincs! Mediterrán országokba nem divat, arra a 2-3 hónapra minek, meg nincs olyan hideg akkor se. Tehát hazamész a jó kis nyirkos, hideg lakásba ahol szintén van vagy 15 fok...Szóval felmelegedni sincs esélyed se. Sokszor jobb kint a napon, mint bent a lakásban. Vannak lakások ahol van olajradiátor, hősugárzó vagy klíma, amivel tudsz némi meleget csiholni de nem tart sokáig, és hááát az áram nem annyira olcsó mulatság itt se. Szóval alvós cucc: a minimum a nagyon meleg pizsama, de akár tréning naci, póló, pulcsi és meleg zokni. És jó meleg takaró. Így egészen tűrhető az alvás. Aki jön erre számítson mindenképp.



És ami még van a pára miatt, a penész. A lakások nagy részében a fürdőben minimum van, de a tél végére akár a szobákban is. Hallottam olyat is, hogy a szekrény penészes volt, vagy akár a fakanál a konyhaszekrénybe az lett. A páraelszívó állítólag jó megoldás...mi nem próbáltuk, talán majd a következő télre, most már csak meleg lesz. :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése