2015. február 9., hétfő

Készülődés...

Tudtuk nem lesz fáklyás menet, de a döntés megszületett elhagyjuk az országot. Készültünk erre a lépésre régen, de csak olyan ”menni kéne” volt, sose volt kitűzött nap, igazi cél. Aztán eldöntöttük ha megvan X összeg nem várunk tovább lépünk. És eljött a nap mikor megvettük az első repülőjegyet A-nak. Akkor még nem is éreztem, hogy na akkor eljött a pillanat, fel se fogtam igazán. Mindenki más miatt indul el, szerintem ez nem is annyira fontos mi az a végső ok, ami megadja az utolsó lökést, lehet ez bármi, de akkor érzed menned kell.

Régóta Málta lett a célállomás. Többen kérdezték: ”Miért pont Málta?” ja és az ”hol is van?”
Az okok rémegyszerűek: először is olyan hely kellett ahol az egyik hivatalos nyelvet mindketten beszéljük viszonylag jó szinten. Szerintem annál rosszab nem lehet ha valahova elindulok és nem értek majd semmit. A sok-sok új dolog mellett még érteni se igazán, na az lehet az igazi sokkhatás.
Tudom, tudom több ország is van ahol az angol a hivatalos nyelv. :-) De mi Angliát nem akartuk ott már így is elég sok a bevándorló, határátkelő. Amerika messze van Ausztrália még messzebb. :-) Igen, igen a skandináv országok egyes részein – Svédország, Dánia – is mindenki beszél angolul, de ott ha nem beszéled az ország nyelvét.....hát nem sok esélyed van, de legalábbis iszonyat nehéz munkát találni. Meg hideg is van. Így maradt Málta a csodszép kis sziget a Földközi tenger közepén. Nem utolsósorban ott voltunk nászúton!! És valljuk be nem volt rossz, már akkor elvarázsolt minket.


A pakolás


Mivel Magyaroszágon is albérletbe laktunk, lakás eladással nem kellet bajlódni. Na de megszelektálni, hogy az együtt töltött 14 év alatt összegyűjtött dolgainkkal mi legyen....? Nagy kérédés volt. Elsőre arra gondoltunk kivitetünk több mindent, azaz bérlünk egy költöztető autót. Na mikor megláttam az árakat....hát öööö elgondolkodtam, de egészen egy kedves jó barát V.M. realista hozzállása segített meghozni a döntést: adjunk el mindent és vágjunk bele 2 bőrönddel és a 3 cicuval.
Ebből mára lett 10 feladandó csomag 136 kilóval. Szerintem ez is sok, de nem csomagolok újra, egyszer már kibontottuk és szelektáltunk.

Olcsó csomagküldő elérhetősége: http://www.pmpexpress.hu/ – itt több futár és csomagküldő cég ajánlatai közül lehet kiválasztani legjobbat.

Na de, hogy mennyi de mennyi felesleges dolgunk volt! Minden egyes darabnál feltteük a V.M-től tanult kérédést: ”Szükségünk van rá?” - és igaz! Nem kell 10 pár cipő, nem kell annyi könyv, nem kell 6 kabát, nem létszükséglet. A nagyobb dolgok úgymint bútorok, TV, micro, komód...stb mind mind pótolható és a legtöbb helyen nyílván van is a máltai albérletekbe. Így se volt könnyű, hol hirdessük? Mennyiért? Erre vannak felületek: apróhirdetéses oldalak és persze a facebook csoportok.
Nem tudom kinek mi a fontos, nekünk kellett belőle azért pénz is, de végén nagyon levittem az árakat. 




Elintézendő hivatalos ügyek


Az első és legfontosabb az Európai Egészségbiztosítási Kártya – ahol én voltam 5 perc alatt megcsinálták előtte 20 percet várakoztam. Ez jó addig amíg nincs kint állásod, ha az megvan azt viszont itthon is be kell jelenteni, mert ha nem akkor a NAV keményen kérni fogja, hogy fizess magad után itthon egészségbiztosítási járadékot. Ez nem túl bonyolult lehet postai úton és ügyfélkapun keresztül is.

Hasznos információk:

http://www.oep.hu/felso_menu/lakossagnak/ellatas_magyarorszagon/jogosultsag_az_ellatasra/bejelentesi_kotelezetteg/kulfoldon_munkat_vallalok_bejelentese

Aztán lakcím. Na itt két dolog lehet vagy marad itthoni érvényes állandó lakcímed, ekkor tud megkeresni pl. a NAV, hogy miért nincs itthon fizetve utánnad eü.biztosítás, valamint pl. a bankszámlákohoz is kell magyarországi lakcím. Ha megszüntetni szeretnéd akkor a legközelebbi Népességnyílvántatóba kell bemenni, de ott csak akkor szüntetik meg ha már van külföldi lakcímed....akkor elveszik a személyidet és lakcímkártyádat helyett kapsz egy másikat azzal a felirattal, hogy külföldön élő magyar állampolgár. Nekünk azt mondták csak személyesen lehet.....

Bankszámla – mi meghagytuk egyelőre. Amúgy nem olyan bonyolult csak ezt is személyesen kell megtenni.

Az előfutár


"A" ment ki elsőnek, én maradtam a három cicuval, addig amíg meglesz kint a lakás, aztán foglalok jegyet és megyek én is.
Az utazás három macskával már a következő történet! :-) A szállás keresésről, árakról későbbi bejegyzés fog szintén szólni.

"A"  fotója, kicsit borús, kicsit esős, de Sliema! :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése